Vårdag!

Åh vilken härlig dag det har varit idag! Jag började dagen med att städa mitt rum.. Sen gick jag och mamma ut och gick. Sen så följde hon med mig ut i stallet runt lunch för att hjälpa mig med Tingeling. När vi skulle ta in henne från hagen så var hon verkligen jobbig, ville bara springa ut från boxen hela tiden och skulle sparka och ha sig. Vi skulle egentligen tömköra henne men vi longerade henne inspänt istället. Hon var verkligen en pärla när jag longerade henne, så duktig!
Efter det så tog jag på Bessy selen och sulkyn och körde henne, hon var pigg. Jag mamma och Axel körde i väg till skog och åker mark och jag körde henne i olika gång arter och sånt! Hon var verkligen pigg. Det var jätte roligt, ska försöka köra med Bessy oftare!

Det är så roligt nu när hästarna har fått vårkänslor hela stämningen i stallet och hästarna blir verkligen härlig!

Imorgon är det skola igen, har bara ett prov denna vecka ( tror jag) -spanska prov. Och det är på tisdag.

// Elise

Bild på Bessy när vi körde idag:



Kommentarer
Sofie

vilken härlig bild! Jätte fin blogg. <3

Svar: Tack! :)
Elise & Clara

2013-03-17 @ 20:42:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0